Jelena Janković, menadžerka za proizvode u kompaniji Amplitudo, dijeli svoju priču o tome kako je nacionalno takmičenje u Crnoj Gori inspirisalo njenu kompaniju da bliže sarađuje sa djecom školskog uzrasta i njihovim nastavnicima i pomogne im da na pravi način prezentuju svoje projekte i nauče nove vještine neophodne za 21. vijek. Amplitudo je softverska kompanija, koja proizvodi mobilne aplikacije ali koja takođe radi na dizajnu i marketingu.
"Prije svega, nemamo dovoljno riječi pohvale za inicijativu “Škole za 21. vijek”. Projekat koji pogađa najbitnije aktivnosti za najmlađe koje nisu u CG toliko razvijene (rad na razvoju kritičkog mišljenja, razvoj logike itd). Pored toga, način implementacije kroz korišćenje mikro:bit-a je odličan iz prostog razloga što motiviše djecu da budu kreativna i rade na realnim projektima.
Samo nacionalno takmičenje je organizovano na visokom nivou - od praćenja agende, do promovisanja cilja projekta. Atmosfera na takmičenju je nevjerovatna. Kad se nađete u prostoriji sa 50-ak djece koji su napravili inovativne projekte a nisu imali prethodno iskustvo/znanje, i koji pokazuju jaku želju/takmičarski duh, jednostavno postanete zahvalni na ovakvim projektima i poveća vam se želja da nastavite rad na edukaciji djece.
Vidjeli smo neke sjajne projekte ali i pristupe rješavanju praktičnih problema. Npr. djeca iz osnovne škole su napravila "Automatsko zvono" u školama jer škole i dalje funkcionišu po principu da se jedan/dva učenika izdvoje kao dežurni i da zvone prije početka ili na kraju svakog časa. Samo razmišljanje da je to praktični problem koji može da se automatizuje je nevjerovatno jer su u pitanju djeca 6/7/8. razred osnovne škole. To nam ukazuje da imamo potencijalne buduće preduzetnike koji će da budu veoma kreativni i inovativni u svom budućem radu, kaže uz osmijeh.