Ovu radionicu organizujemo u saradnji sa Zavodom za školstvo Crne Gore. Svrha radionice je da omogući učesnicima da sprovedu istraživanje o poboljšanju obrazovne prakse kroz razumijevanje osnovnih načela akcionog istraživanja. Istraživanje će obuhvatiti proces postavljanja ciljeva, identifikovanja strategija za ispunjavanje tih ciljeva i njihovog praćenja i prilagođavanja. Tokom istraživanja, u fokusu će biti akciono planiranje, procjena vaspitnog uticaja tih akcija na sopstveno učenje, kao i na učenje učenika i kolega nastavnika. Takođe će se govoriti o važnosti razmjene mišljenja o procesu učenja baziranom na dokazima iz istraživanja.
Akciono istraživanje
Opis radionice
Radionica će početi analizom mogućnosti i ograničenja za sprovođenje akcionog istraživanja u lokalnom kontekstu i postavljanjem pitanja: 'Kako mogu poboljšati ono što radim?'
Takozvane “žive obrazovne teorije” (Living educational theories) predstavljaju objašnjenja procesa učenja do kojih su došli nastavnici praktičari širom svijeta tokom svojih istraživanja. Te teorije daju objašnjenje na koji način nastavnik vrši ili može da vrši uticaj na sopstveno i na učenje drugih, kao i na društveno formiranje škole.
Dodatna literatura
- Branko Bognar (2013) Iniciranje akcionog istraživanja nastavnika: Osnaživanje glasa nastavnika. Educational Journal of Living Theories, 6 (1); 1-39.
- Sanja Vidović & Verica Kuharić Bučević (2013) Podsticanje stvaralaštva u stručnom obrazovanju. Educational Journal of Living Theories, 6 (1), 57-85.
- Džoj Maunter (2008) Mogu li djeca sprovoditi akciono istraživanje o učenju, stvarajući svoju teoriju učenja? Odjeljenje za magistarske studije o razumijevanju učenika i procesa učenja na Univerzitetu Bat. Preuzeto 26. Seprembra 2013.
Možete pristupiti stručnom časopisu Educational Journal of Living Theories (EJOLTS).
O predavaču
Džek Vajthed je gostujući profesor na Univerzitetu Liverpool Hope i gostujući profesor na Univerzitetu Cumbria. Njegova glavna profesionalna dostignuća vezana su za područje živih teorija i akcionog istraživanja u kontekstu poboljšanja učenja i generisanja znanja. On je bivši predsjednik Britanskog udruženja za istraživanje u obrazovanju i istaknuti stručnjak na Westminster koledžu, Juta. Bio je gostujući profesor na Pedagoškom univerzitetu Ningxia u Kini. Na njegovom vebsajtu dostupni su materijali koji se koriste se u cijelom svijetu od strane praktičara-istraživača u poboljšanju nastavne prakse i u kreiranju sopstvenih živih obrazovnih teorija.
Program
Kliknite ovdje i preuzmite program radionice.